Notes d'en Roger
Notes d'en Roger
Una Diada enguany, que acompanyada d’una nodrida participació de les entitats de la ciutat (a les que des d’aquí vull agraïr molt especialment la seva participació), ha estat utilitzada partidistament pel PSC-PSOE amb el discurs de l’alcadessa en el qual va incloure en unes lloances a un finançament: que incompleix el 50% dels articles de l’Estatut que regulen el finançament de la Generalitat, que no respecta la cistella pactada a l’Estatut (el pacte del Tripartit obliga a posar el 75% de la cistella en un fons comú de totes les comunitats autònomes que es repartirà sense tenir en compte Catalunya), que no contempla la creació del Consorci Tributari present a l’Estatut, que obvia la relació bilateral Estat-Generalitat que sí reconeix l’Estatut i ho redueix tot a un acord del Consejo de Política Fiscal y Financiera amb la resta de comunitats autònomes entre altres despropòsits. Tot plegat una sèrie de mesures contràries als plantejaments que es recullen a l’Estatut:
• Cistella d’impostos cedits (50% IRPF, 50% IVA i 58% d’impostos especials)
• Principi d’ordinalitat que esdevé clàusula de garantia que limita l’aplicació d’una solidaritat excessiva
• La creació d’un consorci tributari únic que gestioni la totalitat dels tributs que paguem els catalans
• Criteris per la negociació bilateral Catalunya-Estat que tenen en compte particularitats molt concretes de Catalunya com poden ser immigració, l’aplicació de competències socials (sanitat, educació i serveis socials)
Però després de veure la barroeria econòmica que el Tripartit ha aconseguit amb el “gobierno amigo” no puc entendre com l’alcaldessa es va atrevir a capitalitzar d’una manera tan escandalosa i desproporcionada la seva intervenció institucional de la Diada. Calia una intervenció seriosa, rigorosa i defensora dels valors identitaris i integradors dels catalans, no defensar aquest pacte de mínims que no representa ni de bon tros el consens parlamentari català.
Per cert, ja que el sistema de finançament és tan bo segons ells, podrien esgarrapar algun duret i destinar-lo a habilitar alguna carpa o algun sistema que en permeti seguir les activitats previstes quan cada any plou per la Festa Major i el govern municipal l’única solució que troba és suspendre els actes. Expliquin-ho a les entitats que preparen tot l’any els seus espectacles i el dia gran no poden fer-lo o l’han d’interrompre perquè plou i el PSC-PSOE no ha previst després de 30 anys, cap solució al respecte.
Això no pot ser. Què li semblaria obrir els ulls davant de tot plegat sra.Díaz? O potser si escoltés una mica més a l’oposició aconseguiria algunes millores evidents per a la nostra estimada ciutat. Mai és tard, tingui-ho present.
Article publicat al Pont d'Esplugues - octubre 2009
NOU ACCÉS: http://bloc.rogerpons.cat

dóna'm el teu suport

Rep les novetats
al teu correu electrònic:

30 de setembre de 2009
Veig que TV3 està retransmetent un partit de futbol, i quina és la meva sorpresa quan veig que qui juga és el Real Madrid contra l'Olympique de Marselle. No pot ser, penso, no ho has vist bé. Doncs sí, és l'equip espanyol en la pantalla de la televisió catalana. Casualment dimarts va jugar el Barça
Aquest video recull talls de l'entrevista que el líder de Reagrupament, Joan Carretero, va concedir a Comunicàlia. Són interessants les interpel.lacions que li fan en Salvador Cot i en Jordi Barbeta sobre procediments d'actuació política. Les paraules de Carretero són coherents amb el seu pensament.
Tot just ahir se celebraven les eleccions al Reichstag (Parlament Alemany) i Angela Merkel guanyava amb molta diferència sobre l'alternativa liberal, la dels socialdemòcrates. Mentres la CDU ha sumat 8 diputats, l'SPD n'ha perdut més de 70. I tot i que els experts apunten que l'aclaparadora victòria
Ha acabat el mes de setembre amb dues festes grans a Esplugues. Per una banda la Festa Major, que malgrat haver estat passada per aigua, ha permès fer la gran majoria d’actes previstos pels carrers de la ciutat. I per altra banda, l’altra gran festa de setembre ha estat la Diada Nacional de Cataluny
Un any més, la vigilia de l'11 de Setembre, la comarca del Baix Llobregat ha organitzat conjuntament entre CiU i la JNC la tradicional marxa pels carrers de Sant Boi, que ha acabat a l'església de Sant Baldiri, amb una ofrena floral a la tomba del conseller en cap de Barcelona, Rafael de Casanova. É
El curs polític ha més que començat, i de fet, aquest matí hem fet la primera junta de portaveus després del periode estival. Entre altres temes, han sortit la Festa Major i evidentment, la Diada Nacional. De la Diada què dir? Un cop més les reticències del PP a les estalades que la gent d'Esquerra