Notes d'en Roger
Notes d'en Roger
Fa un parell de dies una veïna d'Esplugues se'm queixava del mal ús que una entitat de la ciutat està fent de les dades personals de la gent. En el seu cas perquè va col·laborar amb Esplugues Decideix per a la consulta independentista que es va fer a la ciutat, i arran d'aquí va donar el seu correu electrònic perquè li anessin enviant informació sobre la plataforma, cosa que han anat fent fins i tot amb posterioritat a la celebració de la consulta. Fins aquí res a dir.
Però el que més li va molestar va ser l'altre dia quan des de la CAL li van enviar un correu electrònic desitjant-li unes bones festes. Una curiositat no exempta de comentaris, atès que és públic i notori que qui lidera la CAL també lidera la plataforma Esplugues Decideix. En definitiva, el que és un abús del dret a la privacitat el que s'està fent d'aquestes dades personals.
I aquest fet és el que va molestar a la veïna que em comentava irritada aquesta situació. I de fet, bona part de raó té de queixar-se, quan ella mai ha donat el seu correu electrònic a la CAL, i resulta que aprofiten la base de dades d'Esplugues Decideix per a enviar correus en nom d'una altra entitat.
No desaprofitaré la ocasió quan em trobi amb en Jaume Marfany per a comentar-li aquest fet, ja que de ben segur, i crec que pel respecte i pel bé de tothom, hauria de tenir present a fi i efecte d'evitar mals majors.
NOU ACCÉS: http://bloc.rogerpons.cat

dóna'm el teu suport

Rep les novetats
al teu correu electrònic:

21 de desembre de 2010
El mal ús de les dades personals


8 comentaris:

Abans de res, demano disculpes obertament a la persona o persones que s'hagin pogut molestar per rebre una felicitació de Nadal en nom de la CAL.
En el primer correu que vam enviar com a CAL, vam posar de forma clara aquest missatge:
Si no voleu rebre més informació de la CAL d'Esplugues, simplement retorneu-vos el correu amb la paraula NO.
Cal dir també que els únics missatges que hem enviat com a CAL han estat un d'informació dels Grups de Conversa en català Xerrem i el darrer felicitant el Nadal a tothom.
Agafo personalment la responsabilitat d'haver fet servir alguna adreça de correu electrònica per felicitar les festes de Nadal i per fer difusió d'una iniciativa per a l'ús del català.
Em sapo greu que això hagi pogut molestar algú.
Jaume Marfany


De ben segur que quedarà aclarit Jaume! I m'estalvies amb la teva visita comentar-t'ho personalment.
Bones festes.


Llegeixo aquesta entrada i em sorprenen diverses coses:
1. Em costa entendre que una "veïna" que participa en una iniciativa política de la tipologia d'Esplugues decideix es pugui sentir molesta per rebre un correu d'una entitat tan diàfana com la CAL que té com a objectiu la defensa de la llengua, objectiu de gran importància però d'un abast social força més ampli que el desitg decidir sobre la Independència d'aquest dissortat païs.
2. Encara em costa més d'entendre que el malestar li vingui del fet d'haver rebut una felicitació de nadal.
3. També em costa d'entendre (encara que no tan) que el bon jan del Marfany dediqui una part del seu temps en disculpar-se d'aquesta suposada "veïna misteriosa" a través del teu bloc —tot i que en té tot el dret, és clar—.
Ara pensava que hauré de publicar una entrada en el meu, de bloc, sobre la indignació de diversos veïns meus respecte el fet d'haver rebut cartes amb contingut electoral de partits als quals no havien donat en cap moment l'adreça postal. I no m'oblidaré de citar el nom dels partits ni el dels seus representants locals.
Escanyats, mig morts de fam i de falta de cultura, amb els drets arrabassats, torturats (alguns) i colonitzats tots, i encara ens passem la vida demanant disculpes per collonades.
Una abraçada


Llegeixo la resposta d'en Marcel Casellas i em sorprenen diverses coses:
1.- Que confongui la molèstia de la veïna per haver utilitzat les seves dades personals amb l'objectiu finalista de la CAL, de defensa del català.
2.- Que confongui el neguit de la veïna, que no es queixava de la felicitació de Nadal, sinó d'haver estat inclosa en un fitxer que no era el de l'entitat a la que havia ofert la seva col.laboració.
3.- Que li costi d'entendre les disculpes d'en Marfany. Crec que el seu aclariment és una mostra d'honorabilitat i d'humilitat.
4.- Que els veïns no són misteriosos, tots tenen nom, cognoms, dni i adreça censada, però que cadascú escull els seus mitjans per manifestar el que li agrada o el que no. I que com a representant públic que sóc he de recollir també allò que no és, compartit per mi també, correcte.
5.- Que parlar de "veïna misteriosa" o "suposada" no denota massa credibilitat per part del sr.Casellas. Respecto que a mi no em vulgui creure, però encara a dia d'avui tinc la llibertat de discrepar públicament d'aquest tema. I en la discrepància hi ha la riquesa, per tant, les úniques "collonades" són les de voler instar a pensar que m'invento falses realitats.
6.- Que publiqui en el seu bloc tot el que vulgui i més, és bo, necessari i enriquidor per crear opinió també a la xarxa. Per poc que tingui ocasió participaré del seu espai virtual.
7.- Que li proposo que expliqui als seus veïns indignats sobre el fet d'haver rebut cartes amb contingut electoral als quals no havien donat en cap moment l'adreça postal, que l'autorització d'aquesta recepció la dónen a l'inscriure's al cens electoral, i que per cert, la publicitat que el sr.Casellas indica està regulada a l'article 41 de la Llei Orgànica 5/1985, de 19 de juny, del Règim Electoral General. De ben segur que sap que el desconeixement de la llei no l'eximeix del seu compliment.
Agraeixo malgrat la divergència, la seva amable participació al meu espai virtual.
Bones festes.


A veure, jo he rebut cartes del grup polític i de la CAL, i no entenc la molèstia tan grossa ni d'una part ni de l'altra. Voleu dir que no hi ha coses més importants sobre les quals discutir, com per exemple le recent "garrafalada" sobre el català i el castellà a les escoles...El temps és or, aprofitem-lo...
Bones festes,
M. Roser


Doncs mireu, jo aquí no pinto res, però els temes personals es resolen en la privacitat, si realment una veïna es queixava d'això, tindries que haver portat el tema en privat, i abans de res parlar amb el Jaume en privat, i no deixar un missatge al teu bloc, com si els problemes personals d'una persona tinguessis que ser de domini public.
Una altre cosa es que hagués hagut una negativa del Jaume, o que s'hagués repetit la historia, llavors si seria per fer public això.
Però publicar un cas aïllat, te una flaire a la que tots estem massa acostumats.
Jo com a veí, em queixo, d'aquesta actitud, i jo no soc gens misteriós.


M'ho miro de lluny, i em fa riure...això és al que ens hem de dedicar, a buscar tres peus al gat...!!!
Bon Nadal, Roger!!


Es veu que el senyor Pons, a part de ser portaveu de CiU també es dedica a fer de portaveu d'alguns CiUtadans (segurament dels seus votants).
Res, que aquesta resposta al tema només era l'excusa per aclarir que en comptes de buscar els 3 peus al gat, com diu en David, hauríem de buscar els 3 pèls al gat.
Doncs resulta que no hi pot haver gat (mascle) que tingui 3 colors de pèl diferent. Així doncs, quan ens trobem amb un gat amb més de 3 pèls podrem afirmar, sense equivocar-nos, que es tracta d'una femella.
La meva opinió? Roger, diga'm que el fet d'obrir aquest tema al teu espai web no tenia cap fi polític ni partidista, CiUsplau. Si m'afirmes el contrari em sorprendré tant o més que en Casellas.
Salut

Publica un comentari
Roger Pons


Espai 2.0


Visites
ACTUALITAT DE LA CIUTAT

El més vist

Comentaris

Etiquetes

Destacats

Arxiu
- Diari de Campanya: 12è.dia
- Diari de Campanya: 11è.dia
- Diari de Campanya: 9è. i 10è.dia
- Diari de Campanya: 8è.dia
- Diari de Campanya: 7è.dia
- Diari de Campanya: 6è.dia
- Diari de Campanya: 5è.dia
- Diari de Campanya: 4t.dia
- Diari de Campanya: 2n.i 3r.dia
- Diari de Campanya: 1r.dia
- Dies i setmanes d'alta activitat
- Entre llibre i llibre, abús socialista
- L'estancament a Líbia
- Presentació d'en Jordi Rosell per Cornellà
- Espanya vol "una mierda pinchada en un palo"
- La cavalleria pels carrers d'Esplugues
- On estan els límits de la publicitat institucional...
- Presentada públicament la candidatura de CiU
- Demà en Duran ens visitarà
- El nou model sanitari per a Catalunya
- Canvi temporal de domini
- El perquè dels fets de Líbia
- Oportunisme institucional
- Ha passat l’època dels faraons
- Jornada Preelectoral
- Les primàries Hereu-Tura
- El Rais finalment marxa
- El rellançament de l'esquerra abertzale
- El Butlletí de CiU. Gener 2011
- La revolta d'Egipte
- El pressupost municipal: la nostra alternativa
- Fidelitat a una idea
- Sobre la festivitat de Sant Esteve
- Pressupostos deficitaris
- CiU es queda sola defensant el model d'immersió li...
- La original felicitació de Rajoy
- Artur Mas: nou President de Catalunya
- Proposta de declaració institucional sobre la sent...
- Investidura colorida de teatre
- El mal ús de les dades personals
- Arrenca la nova legislatura al Parlament de Catalu...
- Un vídeo que sols pots veure si dónes 1,20 €
- WikiLeaks: la batalla continua
- 100 anys d'escola Isidre Martí
- Les inoportunitats del Tripartit-2
- La silenciosa batalla de les dues Coreas
- L'ascens meteòric de l'Espanyol
- L'actitud dels controladors aeris
- Sobre l'eliminació de Medi Ambient
- La il·lusió del canvi encara deixa petjada
- Valoració post-electoral
