Notes d'en Roger
Notes d'en Roger
En aquell ple s’havien d’aprovar els pressupostos municipals, els quals van tirar endavant amb els únics vóts del partit del govern, ja que l’entesa dels quatre grups de l’oposició va permetre que marxessim del ple en el moment de votar-los. El 43% dels regidors vam coincidir per tal de denunciar l’actitud socialista davant d’aquest tema.
Per què nosaltres els vam analitzar negativament?
- Perquè s’han aprovat amb una falta de debat econòmic al no haver volgut debatre els increments de les ordenances fiscals en un ple com ha estat passant any rere any en les dues darreres legislatures.
- Perquè hi ha hagut una falta de transparència molt evident: vam rebre els pressupostos molt tard, pocs dies abans del ple de desembre. Pressupostos incomplets que arribaven per capítols en diversos dies. Ni un trist enquadernament del document pressupostari.
- Perquè ha faltat esperit d’acord i de consens ja que encara és hora de rebre una trucada o un correu electrònic oferint-nos de participar en l’elaboració dels mateixos, actitud que altres anys sí que havien tingut. Anem a pitjor.
- Perquè s’han nodrit d’una falta de rigor i d’humilitat política absolutes atès que el deute per al 2010 de l’Ajuntament es dispararà un 51% més respecte anys anteriors. No es pot disparar el deute en una situació de crisi econòmica com l’actual. Cal moderació i contenció de la despesa pública. La incertesa del final de la crisi és plenament palpable. Més de nou milions d’euros de deute municipal.
- Perquè han premiat els càrrecs de confiança amb una retallada de les nòmines molt per sota de la retallada de tècnics i treballadors. Una situació que els sindicats municipals també han exigit. Una política d’”esquerres” exemplar.
Queda clar doncs, que des de Convergència i Unió lamentem profundament que el Partit Socialista actuï amb aquesta uniteralitat amb un tema tan crucial com són els pressupostos de la nostra ciutat. Volen governar sols i amb aquesta actitud ens ho demostren.
El nostre grup polític s’esforça per intentar ser constructiu i no ser innecessàriament dur fent oposició, perquè creiem en el pacte i l’acord com a eina vàlida per avançar, però aquesta gent cada dia ens dóna més motius per trobar acords amb l’oposició i plantejar un model diferent al model socialista. Rebutgem aquests pressupostos destructius.
Creiem que hi ha més maneres de fer les coses, i sobretot cal escoltar tothom, oposició, sindicats i veïns. Les petites idees sumen al gran projecte de ciutat. Una ciutat que és bonica, que ens estimem i que volem que avanci molt més i molt millor sota l’estel de l’esperança i del somni d’una Esplugues ideal.
NOU ACCÉS: http://bloc.rogerpons.cat

dóna'm el teu suport

Rep les novetats
al teu correu electrònic:

25 de gener de 2010
Arran de la proclamació de l'Artur Mas com a candidat a la Presidència de la Generalitat, Convergència i Unió està liderant el moviment del canvi a la xarx@. Ha presentat aquests dies el portal Cativistes, un portal que pretén ser el punt de trobada a la xarx@ del catalanisme, un nou logotip que els
Al ple del mes de desembre, Convergència i Unió va haver de mantenir una rigurositat suficientment ferma davant l’actitud de passotisme i de menyspreu que vam patir, juntament amb la resta de partits de la oposició, per part del govern municipal del PSC-PSOE.En aquell ple s’havien d’aprovar els pres
Finalment Sebastián Piñera, el candidat liberal xilè per la Coalición por el Cambio ha guanyat la segona volta de les eleccions nacionals davant del candidat de la Concertación y Juntos Podemos por más Democracia, una coalició de partits d'esquerra, socialistes i democratacristians.A hores d'ara ja
Aquest matí a Sant Fruitós de Bages, els consells nacionals de CDC i d'UDC han designat l'Artur Mas com a candidat a la Presidència de la Generalitat de Catalunya per Convergència i Unió.És a partir d'avui quan comença una precampanya electoral que serà dura. Amb una presidència de la Generalitat qu
Estava llegint la revista d'Òmnium quan he arribat a un breu article que parlava sobre el barri Xino de Barcelona. Com que mai està de més conèixer la història de les nostres ciutats, dels nostres entorns més immediats, aprofito l'avinentesa per reproduir l'article a continuació:"El Raval és la part
Avui els diaris es fèien ressò de la detenció d'un membre de la banda terrorista ETA per part de les forces de seguretat portugueses. Rubalcaba ha volgut donar un cop d'efecte a la presidència espanyola de la UE amb aquesta operació. Però a propòsit d'aquest fet, vull matitzar algún aspecte.Si bé és
Avui La Vanguardia recull un article d'en Miquel Roca que tracta sobre la presidència espanyola de la Unió Europea. En recomano la lectura tot i que resumidament en Roca diu això:"Conducir la recuperación económica europea a partir del ejemplo de una política que contradice y desoye las recomendacio
Se'm fa extrany veure els canals televisius de RTVE sense publiciat. Des d'ahir els canals públics estatals han deixat d'emetre publicitat en les seves emissions a l'estil del que fa anys venia fent RNE.Sens dubte, un encert en la política que portava l'ens públic en l'àmbit dels canals de televisió