Notes d'en Roger

Notes d'en Roger

Aquest matí el Conseller d'Economia Antoni Castells ha tornat a atrevir-se a dir literalment "És molt més important Catalunya que la nostra vinculació amb el PSOE", referint-se a l'actitud que han de tenir els diputats del PSC-PSOE al Congrés dels Diputats. D'aquesta manera Castells torna treure el nas en la línia de flotació d'altres consellers del Govern com són l'Ernest Maragall o la Tura.

És curiós com, amb tota la raó del món, aquests consellers treuen el nas però no acaben de fer el pas. I em refereixo a fer el pas, a deixar definitivament el Partit dels Socialistes de Catalunya i reconsiderar la seva afiliació política cap a forces polítiques de desacomplexada filosofia catalanista. Fa anys que el PSC-PSOE va votant incondicionalment al mateix costat que el PSOE, fins i tot temes que afecten als fonaments del nostre autogovern, i per tant, votar avui PSC és votar PSOE. Trist però cert. On queda el PSC de Pallach o de Reventós? Enlloc. Per això no entenc encara que gent com Castells encara sobrevisquin a un projecte polític clarament encaixat en l'Espanya actual.

L'olfacte em diu no obstant, que en un hipotètic tripartit-3, ni en Castells ni en Maragall en formaran part, però abans de fer una remodelació de Govern per treure's de sobre aquesta gent, en Montilla s'empassarà les puces que té i així donarà menys ales a un habitual discurs de l'oposició sempre que hi ha remodelacions de Govern. Però la pregunta és si realment és bo per a Catalunya, primer, l'actitud a Madrid del PSC-PSOE, i segon, la presència d'aquests consellers al Govern, perquè de paraules moltes, però de fets ben pocs.

NOU ACCÉS: http://bloc.rogerpons.cat

dóna'm el teu suport

Rep les novetats

al teu correu electrònic:

30 d’abril de 2010

Nou atreviment de Castells

Aquest matí el Conseller d'Economia Antoni Castells ha tornat a atrevir-se a dir literalment "És molt més important Catalunya que la nostra vinculació amb el PSOE", referint-se a l'actitud que han de tenir els diputats del PSC-PSOE al Congrés dels Diputats. D'aquesta manera Castells torna treure el

L’èxit d’haver arribat a semifinals

El Barça ho pot dir més alt però no més clar. S'ha perdut la Champions però s'ha arribat a les semifinals del campionat, cosa que no tots els equips grans de la lliga espanyola han arribat fins aquí. Que a més d'un i de dos ens hagués agradat arribar al Bernabeu a la final de la Champions, és més qu

Glaç homenatja les víctimes de Txernòbil

Aquesta tarda, l'entitat Glaç Solidari ha fet un homenatge a les víctimes de la catàstrofe de Txernòbil (l'accident nuclear més greu de la història) al Parc dels Torrents, amb l'assistència del Cònsul d'Ucraïna a Barcelona i un sacerdot ortodox que ha fet una oració en record de les víctimes de la c

Sant Jordi marcat per l'amenaça del TC

Ahir va ser durant tot el dia Sant Jordi. Malgrat l'amenaça de pluja, un any més la federació nacionalista va ser partícep d'aquesta gran festa del catalanisme a través de la tradicional Fira del Llibre i la Rosa que es duu a terme a la Plaça Santa Magdalena.Vaig apreciar menys gent que altres anys,

Noves trifulques de l'Hospital Sant Joan de Déu

Divendres al vespre, l'Associació de Veïns del barri de Finestrelles ens convidava als partits de l'oposició a visitar unes obres que està realitzant el controvertit Hospital de Sant Joan de Déu, arran de la queixa d'una veïna al ple municipal que vam celebrar el dimecres passat.Doncs bé, l'essència

√ QUÈ DIU EL GRUP MUNICIPAL?

√ QUÈ DIU EL GRUP MUNICIPAL?21.03.2010 - Article del portaveu de CiU al Pont d'Esplugues del mes d'abril 17.03.2010 - Carta adreçada al Conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Sr.Joaquim Nadal 10.03.2010 - Recurs de reposició contra la decisió il.legal de deixar la moció de la Baronda s

Resum de l'entrevista a Artur Mas a TV3

Ahir dilluns l'Artur Mas va ser entrevistat a TV3 per la periodista Mònica Terribas.Podeu veure un resum de cinc minuts sobre els moments més interessants de l'entrevista.

Els pols dels votants

Ahir parlava amb un simpatitzant i votant de CiU i em dèia "guanyareu les eleccions però no us heu de confiar". La meva resposta va ser clara: nosaltres no ens confiarem però vosaltres tampoc. La meva resposta era molt clara i pretenia deixar clar que la feina no només la podem fer la gent de Conver

Ha mort el regidor Antonio Salazar

Avui ha mort el regidor del PSC-PSOE, Antonio Salazar, segons m'han comunicat fa una estona, per una pressumpta aturada cardiaca. Un contratemps que encara m'esgarrifa. La capella ardent serà demà a partir de les 10 del matí al saló de Plens de l'Ajuntament i l'acte de comiat a les 5 de la tarda al

Brown dissol el parlament britànic

El primer ministre Gordon Brown finalment ha proposat la dissolució de la cambra britànica a Isabel II. Una dissolució del Parlament que desembocarà en unes disputades eleccions el proper 6 de maig. Unes eleccions en les que el candidat tory David Cameron parteix com el preferit, després que el labo

Processons laiques

Sento per un mitjà de comunicació que aquests dies de Setmana Santa es durà a terme una processó laica, no recordo on era però sí que explicitaven que no hi hauria cap autoritat religiosa en aquella processó.El sentit comú de vegades perd el seu rumb, i aquest n'és un clar exemple. Agradi més o agra