Notes d'en Roger

Notes d'en Roger

Aquest individuu no hi toca gens. Després de la política econòmica unilateral que ha estat duent a terme aquests darrers dos anys sense aconseguir el consens de les forces majoritàries (entengui's PP i CiU, atès que són respectivament segona i tercera força al Congrés dels Diputats), ara resulta ser que la Unió Europea dóna un toc d'atenció (per no dir un seriós requeriment) a l'Estat Espanyol i al seu Govern en especial, per tal que continguin el dèficit públic i s'afanyin a reduïr-lo abans no hi hagi marxa enrere, i resulta ser que en Zapatero i el PSOE abaixen el cap i desvien la mirada cap a una altra banda.

És una actitud de mal govern o simplement de prepotència, quan t'estan advertint els principals països de la Unió Europa que redueixis dèficit vist com està l'economia europea i tu vas a la teva? És descontrol i desgovern o manca de sentit d'Estat? O simplement que el PSOE està demostrant que no sap governar. Estic segur que aquest és el gran problema que tots estem acusant.

Ara bé, Europa parla i el govern socialista l'ignora. Això sí, l'advertència ve d'Obama i en 24 hores apareixen de sota les pedres una sèrie de mesures diguem-ne que més populistes que una altra cosa, per tal de fer veure que es prenen en sèrio això d'aixugar el dèficit. Doncs molt malament senyor Zapatero. Cal una de dos, o que el Govern canviï ja el rumb i comenci a tenir en compte altres sinèrgies polítiques per tal d'evitar un crack a l'espanyola, o bé cal que el PSOE convoqui ja eleccions anticipades i dóni pas a un altre govern que sigui capaç de redreçar urgentment la situació. I si el nou govern està condicionat per CiU, millor, per què negar-ho.

Però vull insistir en el menyspreu que Zapatero ha tingut amb la Unió Europea, insisteixo, un menyspreu materialitzat en la submissió ràpida cap als Estats Units. Amb això Zapatero únicament demostra que està arribant la seva fi, amb això clarament demostra que creu menys en la Unió Europea que el recent estrenat premier britànic David Cameron. Malament, així no es resolen les coses, i espero que aviat acabi l'agonia que tots estem patint.

NOU ACCÉS: http://bloc.rogerpons.cat

dóna'm el teu suport

Rep les novetats

al teu correu electrònic:

28 de maig de 2010

Com exercir el vót anticipat

La plataforma Esplugues Decideix ha difós els centres on podem efectuar el que ells denominen vót anticipat, que a efectes pràctics consisteix a votar prèviament al dia de la jornada consultiva, el que a les eleccions tradicionals es denomina vót per correu.Des d'Esplugues Decideix ens recorden que

Nou error estratègic de Zapatero

Actitud del PSOE. Avui al Congreso de los Diputados el govern socialista ha portat a votació les més que qüestionables mesures econòmiques per pal.liar la crisi financera que afecta l'Estat espanyol. Unes mesures que han estat criticades per la gairebé totalitat dels grups parlamentaris i que en la

Eleccions tenyides de blau i grana

El proper diumenge 13 de juny, el Barça estarà immers en unes disputades eleccions a la seva presidència, que estaran caracteritzades per fi, per la sortida del polèmic i qüestionable actual president Joan Laporta. En aquestes eleccions participen a dia d'avui set candidatures, sent la d'en Sandro R

Creiem en el barri Centre

Voler dur a terme una reforma urbanística sense tenir en compte el parer dels afectats, és una mostra de la poca sensibilitat (cap als ciutadans) que té un govern a l’hora d’executar certes decisions. És també una mostra de la poca voluntat de fer partícep a la ciutadania a l’hora de governar. El qu

Avui debat d'Esplugues Decideix

Aquest vespre participaré a la taula rodona Les consultes populars a debat que organitza la plataforma popular Esplugues Decideix. L'acte serà al barri de Finestrelles, concretament al local de l'Associació de Veïns (c/ Diaz de la Fuente 33-35), a les 9 del vespre.En la taula assistirà un representa

El menyspreu de Zapatero

Aquest individuu no hi toca gens. Després de la política econòmica unilateral que ha estat duent a terme aquests darrers dos anys sense aconseguir el consens de les forces majoritàries (entengui's PP i CiU, atès que són respectivament segona i tercera força al Congrés dels Diputats), ara resulta ser

Passat i futur

No havia encara escrit res sobre els definitius resultats electorals a les eleccions de dijous passat al Regne Unit. Definitivament els pronòstics que donaven la victòria als tories no s'equivocaven i així va ser.La sorpresa entre cometes la van donar laboristes i liberaldemòcrates, els primers no p

Un socialista y un ingeniero...

M'acaben d'enviar aquest acudit que em sembla que a més d'un li sonarà el to que pren."Un hombre vuela en un globo, cuando de repente, se percata de que está perdido, entonces maniobra y desciende lentamente hasta divisar a una persona en medio del campo y le grita:- ¿Podría usted ayudarme? He queda

Avui els anglesos decideixen

Avui és el gran dia, una jornada electoral ni més ni menys que ficada en dijous, una data setmanal impensable al nostre país. Serà per allò del "és que són anglesos"? No ho sé, però el que sí veig és que la importància d'aquests comissis està assegurada. Les tendències marquen canvi de color al gove

Cameron forjant la majoria

Les darreres enquestes dónen una victòria ajustada de David Cameron, el líder conservador, respecte el líder liberademòcrata, Nick Clegg. Alguna de les darreres enquestes que aquesta darrera setmana s'han publicat, fins i tot apunten que el Partit Conservador pot estar al llindar de la majoria absol

Adéu Mr.Brown

Aquests dies de campanya electoral britànica estan marcant segurament, una fita en la història electoral del Regne Unit ja que el Labour es presenta en aquests comissis amb una previsible forta devallada electoral que pot ser com dic, històrica. Sens dubte greu no només perquè el conservador David C