Notes d'en Roger

Notes d'en Roger

Ahir es va dur a terme la cinquena vaga general a l'Estat des de la recuperació de la democràcia. Una vaga que arriba dos anys tard, especialment quan la pressió social havia d'haver-se produït quan tothom indicava que la situació econòmica entrava en crisis mentre el govern de Zapatero deia que no, i no ara que la Unió Europea ja ha dut a terme pràcticament a tota la Unió una política econòmica restrictiva i d'austeritat en la despesa pública per tal d'impulsar una més que necessària recuperació econòmica.

Si bé és veritat que el dret a fer vaga és un dret recollit a la Constitució Espanyola, també és un dret el poder escollir lliurement anar a treballar. I aquí és on han xocat les intencions d'una bona part dels piquets sindicals amb aquells que lliurement han desitjat treballar, ja que aquests s'han dedicat a boicotejar els accessos a polígons industrials, Mercabarna, aeroport, grans superfícies... una actitud que deslegitima totalment la finalitat i l'objecte de la vaga.

Perquè impedir que un treballador pugui arribar a la feina no és legítim. Com tampoc no ho és obligar els comerços a tancar i fins i tot fer fora gent de les botigues tal com s'ha pogut veure per TV3 o a La Vanguardia (click

aquí). Aquesta coacció per tal de fer exitosa la vaga és totalment immoral i impermissible en un sistema de llibertats com és la nostra democràcia. Una vaga amb coaccions recorda les èpoques més fosques de la història d'aquest país. I en això haurien de fer molta pedagogia aquells sindicalistes que no comparteixin la coacció i el boicot com a pas per aconseguir un èxit buscat.I l'altra part del fracàs de la vaga són aquells treballadors que han vist la vaga com una ocasió per agafar-se un dia de festa. Quants treballadors no hauran anat a treballar al·legant la defensa d'uns drets laborals que ni coneixen ni els interessen? Més d'un i de dos que en conec. Perquè el coherent si fas vaga, és que participis en la jornada de reivindicació i no et quedis a casa obviant la raó que t'ha permès estalviar-te la visita al teu lloc de treball.

Per tant, aquesta vaga crec que ha estat totalment inflamada per una sèrie d'elements, que li han restat l'efectivitat, la raó de ser i el ressó que els sindicats pretenien.

NOU ACCÉS: http://bloc.rogerpons.cat

dóna'm el teu suport

Rep les novetats

al teu correu electrònic:

30 de setembre de 2010

El que ha estat la vaga general

Ahir es va dur a terme la cinquena vaga general a l'Estat des de la recuperació de la democràcia. Una vaga que arriba dos anys tard, especialment quan la pressió social havia d'haver-se produït quan tothom indicava que la situació econòmica entrava en crisis mentre el govern de Zapatero deia que no,

Quatre alcaldes en un mes

Sento per la ràdio que quatre alcaldes han estat assassinats aquest darrer mes per part de les organitzacions criminals de Mèxic. Una situació de pànic i terror que porta temps imposant-se i convivint amb el dia a dia del poble mexicà i que sembla no trobar fi. Una situació que supera les accions qu

Amb aquests sindicats seguirem a la cua d'Europa

Cada dia estic més perplex per l'actitud desafiant i intransigent que tenen els sindicats contra el govern de l'Estat, contra els empresaris i ja també contra els qui hem manifestat obertament que no farem vaga pels motius que siguin. Que ells facin vaga em sembla molt bé, és un dret constitucionalm

Degradació als jardins Pons i Termes

La glorieta que hi ha als jardins Pons i Termes fa molts mesos que està en molt mal estat i sembla ser que el govern socialista no té massa interès en mantenir en condicions i dignament aquest bonic espai de la nostra ciutat.

Què està passant?

Què li està passant al PSC-PSOE que li estan marxant les poques persones representatives que li quedaven de la denominada ala catalanista? Primer va ser l'equidistància continguda de Ferran Mascarell, recentment l'expresident Pasqual Maragall i la darrera marxa la de l'historiador i històric militan

Reflexió de caràcter econòmic

El passat mes de juliol, el govern municipal va aprovar una sèrie de mesures per contenir la despesa pública que inevitablement passen per reduïr no només les retribucions dels càrrecs electes, sinó també ajudes, subvencions, projectes... Des de CiU portem molts mesos proposant que s’aturessin deter

Actes de la Diada Nacional

Enguany la Diada Nacional va acollir els tradicionals actes als que assisteixo com a militant de la JNC i de Convergència. Per una banda divendres per la tarda a Sant Boi vam aplegar-nos gent de CiU i de la JNC per fer la ofrena floral a la tomba de Rafel de Casanova a l'església de Sant Baldiri. Ac