Notes d'en Roger
Notes d'en Roger
Engany o decoració del PSC-PSOE?
"Som catalans"
26 de novembre de 2010
Míting final al Palau Sant Jordi
25 de novembre de 2010
La campanya electoral de @ciu a la xarxa
Agenda de final de setmana
23 de novembre de 2010
Carpa a la Plana
21 de novembre de 2010
Aparcaments per a mobilitat reduïda
En directe des de la Vall d'Hebron
20 de novembre de 2010
Jornades de sensibilització sobre l'alcoholèmia
19 de novembre de 2010
La deriva de la campanya electoral
La nostra gent combat el fred
17 de novembre de 2010
Cantada d'Havaneres al Parc Pou d'en Fèlix
Carpa a Can Vidalet
16 de novembre de 2010
Espanyolitzant les eleccions catalanes
15 de novembre de 2010
Quan toca fer de President i actua com a candidat
14 de novembre de 2010
El "libdub" per a la independència de Catalunya
13 de novembre de 2010
Donem el tret de sortida a la campanya
12 de novembre de 2010
Tornem-hi amb les enquestes
10 de novembre de 2010
Arrenca la campanya
1 de novembre de 2010
Cap de setmana de castanyades
Carpa al barri del Gall
Aquest vídeo que penjo m'ha deixat bastant perplex quan l'he vist. No sé si pensar que les pancartes que hi apareixen simulant gent a les grades era un pur "formulisme" decoratiu o bé tenia una clara intenció malèvola de voler fer veure que el míting final del PSC-PSOE al Palau Sant Jordi estava ple de gent quan no era així. Com diuen, una imatge val més que mil paraules. Jutgeu vosaltres mateixos.
Nous Catalansinterpretant una cançó que almenys a mi em va posar la pell de gallina. Ara abans de penjar el vídeo de la cançó, l'he tornat a escoltar i ha tornat a emocionar-me escoltar una cançó, que malgrat tenir un perfil polític, exterioritza les ganes que tenen elsnous catalans(en contraposició al terme immigrants) de formar part d'aquest País que es diu Catalunya. Catalunya ha estat històricament terra d'acollida, i ha de seguir sent-ho. I voler arrelar-se al nostre País és símptoma d'estima cap a ell i de sentit de responsabilitat per part de cadascuna de les persones nouvingudes que volen integrar-se. Us convido a veure el vídeo.## 26 de novembre de 2010
Estem a l'espera que el míting comenci. Hi ha hagut el torn d'en Pep Plaza, d'en Pep Sala, la presentació dels caps de llista del territori i ara l'Artur Mas.
Divendres a les 19:30: Míting de final de campanya al Palau Sant Jordi de Barcelona. Des d'Esplugues sortirà un autocar. Us animem a participar de l'acte. Podeu reservar les vostres places al telèfon 93.371.34.48
Diumenge a partir de les 20:00: Seguiment de l'escrutini i dels resultats electorals a la seu de Convergència, al carrer Josep Campreciós 36, 2n3a. Convidem a militants, simpatitzants i amics que ens hi volgueu acompanyar.
No dubteu a passar i saludar-nos personalment.
Per tots és sabut que aquestes zones d'aparcament molt sovint són utilitzades per diversos
perfilsd'usuaris que correponen a realitats ben diverses:- Els usuaris que tenen actualment problemes de mobilitat i l'ús d'aquests espais és totalment necessari per facilitar-los la seva mobilitat per sí mateixos. - Els usuaris que tenen actualment familiars directes amb problemes de mobilitat i que aprofiten el dret que tenen els familiars per utilitzar aquest espai per la seva pròpia comoditat. - Els usuaris que antigament han disposat d'un dret d'ús d'aquesta zona reservada, però que encara en fan un ús malgrat haver acabat la necessitat que temps enrere havien tingut. - Els usuaris que no tenen cap problema de mobilitat però que aprofiten les hores les hores en les que queden buides aquestes places per fer-ne un ús personal sense tenir-ne cap dret.
Possiblement em descuidi altres realitats, però en qualsevol cas, les tres darreres que exposo estan sotmeses, en diferents graus, a un ús fraudulent dels espais reservats. I aquí és on cal garantir la rigidesa necessària perquè això no succeeixi.
propostaque vam portar al ple proposava dos elements bàsics d'execució:- Fer un control regularanual, de manera que les actualitzacions d'autoritzacions i seguiments dels usuaris realment necessitats de l'ús d'aquests espais d'aparcament, estiguin al dia de la realitat de la necessitat del moment. - Executar les sancionscorresponents a aquells infractors que el govern municipal pugui detectar com a usuaris fraudulents d'aquest servei. És altament necessari acabar amb aquesta mala pràctica.
En definitiva, el que és el més important d'aquesta proposta és que els usuaris que realment tenen una forta necessitat d'utilitzar el vehicle privat per a desplaçar-se atesa la seva mobilitat reduïda, puguin utilitzar aquest servei sense impediments, circumstància per què no dir-ho, que fins ara ha estat força abandonada pel govern municipal, el que es coneix com a
desgovernen aquesta matèria.Esperem que els aparcaments per a usuaris de mobilitat reduïda, tinguin d'ara endavant una utilitat major i més rigorosa a l'hora de prestar el servei als veïns i veïnes d'Esplugues que actualment es troben amb aquesta necessitat. És
importantrecordar que de vegades l'exclusió social també passa per aquests petits detalls del nostre dia a dia.Aprofito l'avinentesa per a recordar-vos que aquesta columna d'opinió està també oberta a tots vosaltres, de manera que si teniu temes que us preocupen i que voleu que els tractem aquí, podeu escriure'ns a l'adreça de correu electrònic
elpont@rogerpons.cat Etiquetes:
Ahir acabava el dia amb una visita a casa d'una veïna d'Esplugues que té un problema personal de fa temps, entre altres motius per la inactivitat de l'Ajuntament, i després vaig passar per l'Avenç a la inauguració del bar, que neix amb un disseny modern i desenfrenat per tal de rellançar el servei que presta a veïns i socis de l'entitat.
XXV Jornada de sensibilització sobre la malaltia alcohòlicaque cada any organitza l'Associació Alcohólicos Rehabilitados d'Esplugues al Casal de Cultura Robert Brillas. Es tracta d'una jornada en la que els socis de l'entitat es troben per participar en una sèrie de conferències que tracten sobre el problema de l'alcoholisme des de diversos punts de vista, tractats per professionals del sector sanitari.Però el que em genera més admiració cap aquesta gent és l'esforç i la humilitat que han tingut per assumir que han patit una malaltia i que la solució és curar-la. L'alcohol, m'ho deia en Joan Garijo, expresident de l'entitat, és una malaltia de la que ningú en vol sentir a parlar i és més present del que ens pensem. De fet, les escoles parlen obertament dels problemes de la droga però no afronten el problema de l'alcoholisme. I tenir gent valenta (aquesta sí) que porta en el cas de l'ARE 29 anys treballant al capdavant d'aquest tema, és un exemple a seguir per molta gent.
Com a ciutadà d'aquest país m'agradaria que en les campanyes electorals els partits polítics enlloc de tirar-se els plats pel cap es dediquessin a dibuixar models de país, confrontant idees amb pros i contres, amb realisme i amb conviccions. Però aquí sembla que això no pot ser i que hem de viure amb un estil més propi de circ que d'un País seriós.
primerlloc, les constants declaracions dels caps de llista (i aquí n'excuso expressament l'Artur Mas) d'estar criticant dia sí dia també al candidat preferit per les enquestes enlloc d'estar parlant i desenvolupant idees de govern em cansa i molt. El que cal és contrastar pros i contres, ho deia abans i no escoltar si CiU pactarà amb el PP, amb SI o amb ERC.En
segonlloc, les mentides que està escampant en Montilla i el PSC-PSOE sobre una suposada amenaça a l'estat del benestar si CiU acaba governant aquest País. Avui en dia cap dels partits polítics amb representació parlamentària es plantegen retirar ni eliminar l'estat del benestar. Ni el PP ho va fer quan va governar l'Estat espanyol, ni els governs de Pujol van anar en aquesta línia, tot el contrari. Però anar difonent el missatge aquest de la por és"de canallas"com em dèia ahir un veí d'Esplugues. Que trist i que penós és haver de recórrer a la mentida pura per intentar rescatar els vóts que veuen perdre.En
tercerlloc, els vídeos grollers i de mal gust que estan difonent els socialistes, la Nebrera i el PP. És que no poden fer spots publicitaris en positiu i de bon gust? És que la seva proposta política és la de la crítica?No m'agrada la deriva que està agafant la campanya electoral, i em reitero novament en l'estil que l'Artur Mas està donant al projecte de CiU. Em faig meves les seves paraules:
davant de cada atac, un somriure.
Tenint en compte que el PSC-PSOE havia contraprogramat un acte a la mateixa hora, i que l'Associació de Veïns del barri Centre també tenia una xerrada sobre l'alzeimer, aconseguir aquesta participació és tot un èxit. Suposo que el rom cremat també hi va contribuïr, com em deia amistosament un assistent al concert.
En qualsevol cas, vam poder compartir amb el vicepresident del Parlament i secretari executiu de Territori de Convergència Lluis Corominas el concert. Per cert, aprofito l'avinentesa per agraïr a tots els assistents la seva presència a l'acte i la col·laboració desinteressada dels qui es van quedar al final ajudant-nos a recollir cadires. Com no, agraïr també a en Lluís que ens hagués volgut acompanyar.
Podeu veure el reportatge d'Esplugues TV clicant
Com sabem que farà fresqueta, els xefs de CiU prepararan un rom cremat ben calentó per aquells qui ens volgueu acompanyar. El grup que tocarà és "Port Vell", així que animeu-vos a venir i disfrutar de bona música!
Meritxell Borràs, amb qui vam poder compartir l'onada de gent que va acostar-se a la nostra carpa, i a qui agraeixo des d'aquí la seva companyia.## 16 de novembre de 2010
Personatges com Rajoy, Zapatero, Rosa Aguilar, Rubalcaba, Jáuregui o Cayo Lara estan alimentant aquests dies els actes polítics de PP, PSC-PSOE i IC-EUiA.
No m'agrada que es pretengui espanyolitzar d'aquesta manera la campanya electoral, i menys després de la retallada de l'Estatut protagonitzada pel Tribunal Constitucional i amb la complicitat de PSOE i PP.
Novament la presència d'aquesta gent ens recorda que formem part d'aquesta Espanya eternament incomprenedora de la realitat nacional de Catalunya. Un motiu més que fa que cada dia em replantegi més seriosament quin és el model d'encaix de Catalunya al món.
"Madrid és una festa fiscal i a Andalusia no paga ni Déu"han estat replicades pels sectors afectats i com no, per la resta de candidats a la Presidència de la Generalitat, entre ells, el candidat socialista.Però em sembla a mi que en Montilla hauria d'haver fet la declaració com a President de la Generalitat i no com a candidat del PSC-PSOE per una raó molt senzilla: perquè la imatge del nostre País s'ha vist malmesa novament per boca d'un líder d'ERC. I en aquest tipus de casos, Montilla sap actuar molt bé propagant concòrdia i diàleg. Però novament, quan cal intervenir per reconduïr la projecció de Catalunya cap a la resta de l'Estat, aquest senyor ni apareix.
La imatge de Catalunya s'ha de defensar a qualsevol preu perquè al seu darrera hi som totes les catalanes i els catalans, i per això més que mai cal defensar aquesta ciutadania que sustenta el País.
Segurament aquesta hauria pogut ser una de les darreres marques positives que en Montilla podria haver fet per a Catalunya, però ni tan sols això, i mira que és demanar ben poc... En fi, esperem que a partir del dia 28, hi hagi un nou President de la Generalitat que sàpiga fer valdre la imatge i l'honor dels catalans, quan algú, sigui d'aquí o d'allà, s'extralimiti amb les seves paraules i atiï el foc.
La matinada de dijous a divendres, la gent de Convergència i Unió d'Esplugues vam donar el tret de sortida de la campanya electoral a la nostra vila. L'acció va ser la tradicional enganxada de cartells de l'Artur Mas a la Plaça Santa Magdalena, la que vé sent la nostra habitual pilona publicitària en totes les eleccions, on una colla de militants ens van acompanyar. La campanya acaba d'arrencar, així que properament tindreu més notícies.
El CIS deja a CiU a nueve escaños de la mayoría absoluta. Una notícia que es refereix a una nova enquesta que publica el Centro de Investigaciones Sociológicas el primer dia de campanya electoral.Que es vagin fent enquestes abans de les eleccions i amb tanta quantitat, no és que em sembli bé, però tampoc li dóno major importància. Ara bé, que un organisme públic es dediqui a difondre enquestes d'intenció de vót en plena campanya electoral no em sembla gens bé. L'únic que hauria de primar hauria de ser el debat electoral i la confrontació de models de país entre forces polítiques per tal de facilitar el màxim possible als electors la opció política a escollir.
Però contaminar amb suposicions el que hauria de ser un debat net i generós d'idees no crec que ajudi en res ni a ningú més que als qui elaboren enquestes, que són en el fons, els principals beneficiats de les mateixes. Cal aturar aquesta sangria de
morbositat políticaque suposen les enquestes pràcticament "a diari" que surten per tots costats. Si més no, aturar-les en plena campanya electoral. Queda dit. Etiquetes:
Vam començar divendres assistint a la castanyada de La Plana. En plena zona peatonal del carrer Rovellat, els veïns van desplegar tota la seva força per tal de repartir castanyes entre els veïns d'aquest popular barri comercial.
Dissabte vam tenir l'oportunitat de compartir amb els veïns de Can Clota, segurament un dels barris més petits d'Esplugues, la seva castanyada a la Plaça del Taxi. Plaça que, aprofitant l'avinentesa, hauria remodelar-se per tal de salvar el desnivell que pateix degut a les condicions del barri.
Finalment Can Vidalet ens va acollir a la seva castanyada, on l'associació de veïns va repartir uns 175 kg de castanyes. La festa va acabar amb un concert de
rumba urbanaal bell mig de la Rambla Verge de la Mercè. Etiquetes:
Durant tot el matí, a la carpa se'ns va acostar molta gent interessada i animada en veure recuperar la situació del país a través d'un canvi al Govern de la Generalitat. Vaig veure a la gent il·lusionada i amb ganes de fer un gir a l'actual situació de descontrol i de desgovern que té el tripartit. Altres, per què no dir-ho, eren més escèptics, però no per això van dubtar a acostar-se a parlar amb nosaltres. Tota una grata experiència, sens dubte.
Aquesta primera carpa va situar-se al barri del Gall, però les properes carpes aniran cobrint altres barris per tal que l'esperança del canvi a Catalunya sigui més propera que mai entre els veïns i veïnes d'Esplugues. Ànims! Només queden 26 dies!
NOU ACCÉS: http://bloc.rogerpons.cat

dóna'm el teu suport

Rep les novetats
al teu correu electrònic:

27 de novembre de 2010
Avui a les 5 de la tarda els amics de Glaç Solidari organitzen al Parc dels Torrents el ja tradicional acte de record per a les víctimes de Txernòbil. Un acte íntim i emotiu que recorda els tràgics fets que es van succeïr arran de l'accident de la central nuclear de Txernòbil l'any 1986 a Ucraïna.
Aquest vídeo que penjo m'ha deixat bastant perplex quan l'he vist. No sé si pensar que les pancartes que hi apareixen simulant gent a les grades era un pur "formulisme" decoratiu o bé tenia una clara intenció malèvola de voler fer veure que el míting final del PSC-PSOE al Palau Sant Jordi estava ple
Ahir el míting del Palau Sant Jordi ens va sorprendre a tots amb la intervenció musical del col·lectiu Nous Catalans interpretant una cançó que almenys a mi em va posar la pell de gallina. Ara abans de penjar el vídeo de la cançó, l'he tornat a escoltar i ha tornat a emocionar-me escoltar una cançó,
Novament estic escrivint des del Palau Sant Jordi, a l'entorn reservat per a premsa i blocaires i cativistes. Això està ple i ple de gent, aquest cop es pot dir amb el cap ben alt que hem fet ple! Enhorabona organització, militants, simpatitzants i amics de Convergència i Unió. Estem a l'espera que
Aquest vídeo recull les principals iniciatives que ha fet la Federació per tal de liderar com està fent, la campanya electoral a les diverses xarxes socials fomentant i impulsant el 2.0. En aquest vídeo em podreu trobar fent el seguiment del míting de la Vall d'Hebrón amb els companys i amics blocai
L'agenda d'aquesta setmana acaba amb els següents actes: Divendres de 9 a 14: Carpa electoral a la Rambla Verge de la Mercè, al cor del barri de Can Vidalet. Divendres a les 19:30: Míting de final de campanya al Palau Sant Jordi de Barcelona. Des d'Esplugues sortirà un autocar. Us animem a participa
Una nova edició de les carpes electorals torna a Esplugues demà pel matí al barri de La Plana. Concretament a la Rambla del Carme la gent de Convergència i Unió tindrem una carpa per seguir amb la campanya electoral, explicant a tots i cadascun dels nostres conciutadans la necessitat d'anar a votar
Aquesta era la idea per la qual vam proposar al ple del passat mes de novembre una proposta per tal que el govern municipal pugués controlar l'ús que es dóna actualment a les zones d'aparcament a la via pública destinades a persones amb mobilitat reduïda. Per tots és sabut que aquestes zones d'aparc
L'equip 2.0 de Convergència i Unió m'ha convidat com a blocaire a la zona habilitada pels cativistes i blocaires que donem vida online al projecte que lidera l'Artur Mas. De manera que en aquests moments escric aquestes línies des del míting que s'ha organitzat al pabelló de la Vall d'Hebrón. Podeu
Ahir acabava el dia amb una visita a casa d'una veïna d'Esplugues que té un problema personal de fa temps, entre altres motius per la inactivitat de l'Ajuntament, i després vaig passar per l'Avenç a la inauguració del bar, que neix amb un disseny modern i desenfrenat per tal de rellançar el servei q
Com a ciutadà d'aquest país m'agradaria que en les campanyes electorals els partits polítics enlloc de tirar-se els plats pel cap es dediquessin a dibuixar models de país, confrontant idees amb pros i contres, amb realisme i amb conviccions. Però aquí sembla que això no pot ser i que hem de viure am
Més de 140 persones van deixar-se caure per la cantada d'havaneres que ahir per la tarda vam organitzar al Parc Pou d'en Fèlix. La rotació de gent va ser força constant sobretot pel fred que feia, però la nostra gent va combatre el fred d'ahir escoltant un gratificant concert de música i va superar-
Demà dijous, a les 7 de la tarda farem un acte més cultural que polític, ja que hem organitzat una cantada d'havaneres al Parc Pou d'en Fèlix, just al costat de la Biblioteca Central Pare Miquel d'Esplugues al barri del Gall. Com sabem que farà fresqueta, els xefs de CiU prepararan un rom cremat ben
Un nou espot electoral que ben aviat podrem veure arreu del País.
Dissabte passat la gent de Convergència i Unió vam estar al barri de Can Vidalet amb una carpa electoral per acostar als veïns del barri les propostes de millora que proposta l'Artur Mas per a Catalunya. Ens va acompanyar la portaveu de CiU a l'Ajuntament d'Hospitalet i número 4 per Barcelona, Merit
Hi ha coses que no puc entendre, i una d'elles és la permanent visita de líders espanyols en aquesta campanya electoral. Aquells que justament acostumen a hipotecar l'autogovern de Catalunya amb la seva visió unitària de l'Estat venen a cercar vóts i a vendre la seva doble cara. Personatges com Rajo
Les declaracions sortides de to que ahir va fer el candidat d'ERC a la Presidència de la Generalitat, Joan Puigcercós, en les quals citava expressament que "Madrid és una festa fiscal i a Andalusia no paga ni Déu" han estat replicades pels sectors afectats i com no, per la resta de candidats a la Pr
Si bé és cert que el vídeo és una mica llarg, he de dir que m'ha emocionat veure'l sobretot per l'esforç de tanta gent i pels valors que ressalta de la nostra identitat catalana, al marge del perfil independentista del vídeo.
La matinada de dijous a divendres, la gent de Convergència i Unió d'Esplugues vam donar el tret de sortida de la campanya electoral a la nostra vila. L'acció va ser la tradicional enganxada de cartells de l'Artur Mas a la Plaça Santa Magdalena, la que vé sent la nostra habitual pilona publicitària e
Clica aquí per a més informació
Avui llegeixo a La Vanguardia digital el titular d'una notícia que diu exactament això: El CIS deja a CiU a nueve escaños de la mayoría absoluta. Una notícia que es refereix a una nova enquesta que publica el Centro de Investigaciones Sociológicas el primer dia de campanya electoral. Que es vagin fe
Un candidat amb sentit de l'humor.
A les 12 de la nit de demà, comença oficialment la campanya electoral per a les eleccions al Parlament de Catalunya i Convergència i Unió ja ha fet públics els primers vídeos electorals. Us convido a mirar-vos-el ja que val molt la pena.
Aquest llarg cap de setmana, hem pogut assistir a algunes de les castanyades que tradicionalment organitzen els barris d'Esplugues a través de les seves associacions veïnals. Vam començar divendres assistint a la castanyada de La Plana. En plena zona peatonal del carrer Rovellat, els veïns van despl
Dissabte pel matí, un grup de militants de CiU i els propis regidors vam participar a la carpa que el partit va muntar al barri del Gall per tal d'apropar les idees pel canvi que lidera l'Artur Mas. Durant tot el matí, a la carpa se'ns va acostar molta gent interessada i animada en veure recuperar l