Notes d'en Roger
Notes d'en Roger
Malgrat que pugui semblar el contrari, l’època dels faraons fa temps que l’hem deixada enrere, tot i que després de 32 anys de governs socialistes, encara ens facin viure submergits en aquest núvol.
I és que arribar a Esplugues i trobar-nos una disbauxa urbanística com és la zona sud de Finestrelles, amb uns
carrers inacabats, amb untúneljust a sota del restaurant sempre il.luminat isense ús, amb una rotonda passat el túnel, que dificulta i posa en perill, més que agilitzar i donar seguretat .Però seguim el circuit per Ciutat Diagonal fins que arribem al
Poliesportiu Les Moreres, una obra faraònica que ha tingut l’habilitat de carregar-se l’entorn del casc antic que configura el carrer de l’Església, el Monestir de Montsió i el carrer Montserrat. Única obra del circuït que segueix en marxa.Continuem cap a la Plaça Catalunya on trobarem
; és a dir, les obres de l’auditori. Unes obres que qüestionen la política de la transparència i del rigor urbanístic per les múltiples irregularitats que presenten, i que novament deixen el sot a la vista de tothom i inacabat.el forat de la vergonyaI ja al barri de La Plana ens dirigirem cap al
solar de l’antic mercat municipal, un altre solar on només hi ha fonements i valles que n’impedeixen l’accés. Una altra obra inacabada. Allà ens dèien a més que hi anaven pisos de promoció pública. No arribaran a temps per inaugurar-los.Però que pràcticament la totalitat de les obres que exposo estiguin no només inacabades, sinó paralitzades no deixar d’evidenciar la voluntat d’un govern municipal de fer grans obres faraòniques que les deixa a mitges, amb la contaminació visual que generen, i amb els maldecaps que ofereixen les valles i els traginaires cap als veïns més propers.
Per què no han estat capaços de fer créixer Esplugues poc a poc i harmonitzadament, i no a córre cuita per després deixar els carrers empantanegats d’obres? No volem un model de ciutat faraònica, sinó una ciutat que afronti el seu creixement amb rigor, amb transparència urbanística (obres de l’auditori, cas Baronda) i amb més sensibilitat cap a aquells que en pateixen les conseqüències, els veïns que d’un costat o altre acaben oferint dosis de la seva paciència per la mala planificació d’un govern que 32 anys després de la seva existència agonitza amb el dia a dia i amb la seva política urbanística.
Volem més Esplugues, volem més proximitat, volem més humilitat i volem un nou tarannà per afrontar els propers anys. I el model faraònic, està esgotat, mancat d’il·lusió i de ganes de governar bé.
Som la vostra veu al correu electrònic
NOU ACCÉS: http://bloc.rogerpons.cat

dóna'm el teu suport

Rep les novetats
al teu correu electrònic:

21 de febrer de 2011
Ha passat l’època dels faraons


0 comentaris:
Publica un comentari
Roger Pons


Espai 2.0

