Notes d'en Roger

Notes d'en Roger

Divendres 25 de maig, 7 de la tarda a la biblioteca Pare Miquel d'Esplugues. Just davant la biblioteca, al mateix Parc Pou d'en Fèlix, inflables per a nens i xocolatada organitzats per l'Associació de Veïns del Gall. Complicitat d'aquesta associació amb el govern municipal o simple casualitat al coincidir en dia, hora i lloc amb la inauguració de l'ampliació de la biblioteca?

Primer abús, tenir una laxitud amb aquesta associació al permetre que organitzessin un acte amb diners de tots els espluguins en aquestes circumstàncies.Dins la biblioteca força més gent de l'habitual. Una comitiva institucional encapçalada per la candidata socialista i mig govern municipal, i representants de la Diputació de Barcelona (fidel institució al servei dels ajuntaments metropolitans). M'hi incorporo i així de tu a tu el portaveu socialista em presenta el personatge de la Diputació que copresideix la comitiva.

Segon abús, el protocol totalment absent com és habitual dia sí dia també en els actes organitzats per l'Ajuntament. Aquí podem sumar el menyspreu que desprèn el govern municipal cap al regidors electes de l'oposició. Molta gent ens ha votat i tenim el dret a ser respectats en base a la representació que els ciutadans ens han concedit. I això sovint ho obliden.Arribats a l'auditori, la comitiva puja a l'escenari per fer els parlaments, i la tècnica de protocol interfereix el nostre pas (vaig acompanyat de la portaveu d'ICV) per convidar-nos a seure en unes cadires que suposadament han reservat per qui? Per la oposició? Pels regidors del govern municipal? Per la policia local? Per tècnics municipals? Casualment no hi ha ningú en aquelles cadires. Doncs bé, la tècnica fa esforços incondicionals per retenir als dos portaveus municipals perquè no acompanyem a la comitiva a l'escenari.

Tercer abús, deixar-nos de considerar comitiva als portaveus de l'oposició en el moment que toca fer els parlaments. No es tracta que ni ICV ni nosaltres ens posem a fer parlaments, perquè no ens toca, però el menyspreu de no establir un protocol és la vergonya més gran del respecte institucional que mereixem.Ja decidits a acompanyar fins al final a la comitiva, ens veiem obligats a recordar a la tècnica que som regidors i que per tant tenim el dret a exercir la nostra funció, de manera que decidim seguir i acompanyem la comitiva fins al final.

Quart abús, l'intentar insistentment aturar la nostra presència, quan el corresponent hauria estat que se'ns informés del que volia el govern socialista i ja està, però no fer de policia per evitar que dos regidors-portaveus estiguessim exercint la nostra funció pública.Estem flanquejats per un panell amb l'anagrama municipal i un faristol des d'on parlaran els "protagonistes" de l'acte, i la sutilesa del fet no té nom. El color utilitzat és el vermell. Coincidència amb el color corporatiu del PSC-PSOE o simplement error d'algú al no aplicar el color blau com a color corporatiu que és?

Cinquè abús, per voler visualment vendre gestió amb vinculació a aquest partit.On està la neutralitat de tot plegat? Fins a quin punt és lícit que amb els diners de tots els contribuents juguin aquesta partida fent tota mena de trampes? Per què no prioritzen eficiència al partidisme matusser? Encara tenen dret a molestar-se quan la oposició unida reclama una nova manera de fer més respectuosa? Els nervis preelectorals i les males espectatives els fan caure en aquest tipus d'abusos? Menys abús i més respecte institucional serà la solució.

NOU ACCÉS: http://bloc.rogerpons.cat

dóna'm el teu suport

Rep les novetats

al teu correu electrònic:

26 de març de 2011

Entre llibre i llibre, abús socialista

2 comentaris:

Benvolgut senyor,

Crec que cadascú ha de saber asumir el lloc que li pertoca, i li recordo que la ciutadania ha decidit que a vosté li toca fer oposició i no governar (com a mínim de moment). Hauria de ser més respectuós amb la institució, i assumir el seu paper. Fins i tot menysprea al Diputat de Cultura de la Diputació de Barcelona, que li recordo, és també un càrrec electe, que a més representa a la institució que lidera la Xarxa de Biblioteques de la diputació de Barcelona, que posa a disposició de la nostra Biblioteca personal i recursos. Regidor, li vull demanar menys prepotència, i més consideració per la institució a la que vosté aspira a liderar. Li ben aseguro que el meu vot no el tindrà.

Una cosa, benvolgut/da anònim/a (ja que no ha mostrat la seva identitat), és que ens correspongui ser al govern o a la oposició, però l'altra és que la nostra condició d'electes implica que hem de tenir el respecte institucional que aquest govern municipal dia si dia també oblida i menysprea amb les seves actuacions. Nosaltres també formem part de l'Ajuntament i una bona part de la ciutadania ens ha volgut que els representem.

I respecte al diputat, que vostè diu que és electe, li recordo que és una elecció indirecta per part dels grups polítics representats a la Diputació, una diferència respecte a mi o a qualsevol altre regidor del consistori, que hem estat escollits directament pels ciutadans.

En qualsevol cas, celebro que dolgui la meva denúncia, perquè això vol dir que anem pel bon camí.

Publica un comentari

Roger Pons

Roger Pons

Espai 2.0

Visites

Comentaris
Arxiu